همکار گرامی برابر اعلام شرکت ایرانیان پوشش به دلیل فرارسیدن ایام نوروز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ امکان دریافت مدارک و هزینه های پزشکی و درمانی وجود نداشته و از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ امکان مراجعه به مراکز مربوطه جهت ارائه مدارک مقدور می باشد.
همکار گرامی :با توجه به انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی جدید و شرایط این بیمه به سوالات متداول شما عزیزان در این خصوص به شرح ذیل پاسخ داده شده است.
جهت دریافت سوالات متداول اینجا کلیک کنید
با توجه به برقراری کلیه تعهدات قرارداد بیمه درمان تکمیلی که از تاریخ 1402/07/01 منعقد شده است ، همکارانی که در این مدت خسارت درمان دارند، طبق شرایط ارسال مدارک می توانند از مزایای جدول تعهدات بهره مند شوند.
اعضای محترم بیمه درمان تکمیلی :
تحویل مدارک مربوط به هزینه ها و خسارات درمانی جهت پرداخت، تنها از طریق تکمیل فرم شماره ۲ (ارسال هزینه های درمانی) موجود در سایت شرکت امکان پذیر می باشد و همچنین لازم است هزینه های مربوط به دارو در یک فرم و سایر هزینه ها در فرم دیگری به صورت واضح و خوانا و در دو نسخه ثبت گردد.(یک نسخه جهت ارائه به بیمه ملت و نسخه دیگر به منظور رسید تحویل مدارک و هزینه ها و پیگیری پرداخت، جهت ارائه به بیمه شده) در غیر این صورت امکان دریافت، ثبت و ارزیابی هزینه ها و پرداخت خسارات میسر نمی باشد.
تبصره 1 : لازم است دقت شود رسید دریافتی همراه با امضا و درج تاریخ تحویل توسط نمایندگان ایرانیان پوشش باشد.
تبصره 2 : براساس توافقات با بیمه ملت مهلت تحویل مدارک، هزینه ها و خسارات درمانی جهت پرداخت، ۳ ماه پس از تاریخ صدور می باشد و پس از اتمام مهلت مذکور امکان دریافت، ثبت و ارزیابی هزینه ها و پرداخت خسارات میسر نمی باشد.
بیمه شدگان محترم بیمه درمان تکمیلی :
مبنای محاسبه صورت خسارت دندان پزشکی، تعرفه سالیانه سندیکای بیمه گران ایران در تاریخ انجام هزینه خواهد بود. بنابراین ملاک جبران هزینه ها توسط شرکت بیمه گر، مبالغ پرداختی توسط بیمه شده نمی باشد و عواملی از قبیل موضوع و نوع درمان، درجه تخصص پزشک معالج و سایر موارد در مبلغ پرداختی توسط بیمه گر تأثیرگذار خواهد بود.
توضیح : موضوع پرداخت بر اساس تعرفه بسیار تخصصی بوده و بررسی و تعیین مبالغ پرداختی خسارات، توسط ارزیاب متخصص در این امر صورت می گیرد و امکان توضیح در خصوص جزییات آن وجود ندارد.
برای مشاهده تعرفه های دندان پزشکی بخش خصوصی سال 1402 سندیکای بیمه گران ایران اینجا کلیک نمایید.
- جهت دانلود اطلاعیه بیمه درمان تکمیلی اینجا را کلیک نمایید.
- جدول تعهدات بیمه درمان تکمیلی ملت 1403-1402
- مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینه خسارت و صدور معرفی نامه بیمارستانی
- فرم شماره 1- مشخصات متقاضیان بیمه درمان تکمیلی (افزایش_کاهش)
- فرم شماره 2- ارسال هزینه های درمانی
- فرم شماره 3- درخواست معرفی نامه درمانی
فرم ثبت نام اولیه بیمه درمان تکمیلی پرسنل تامین خودرو
فرم ضمانت نامه ثبت نام بیمه درمان تکمیلی پرسنل تامین خودرو
- آدرس شعب شرکت بیمه ملت جهت تحویل مستندات خسارت بیمه درمان تکمیلی
- سامانه وضعیت پرداخت شرکت بیمه ملت جهت رویت ریز پرداختی هزینه های بیمه درمان تکمیلی
- مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه ملت
- مراحل درخواست معرفی نامه بیمه ملت
بیمه شدگان محترم بیمه درمان تکمیلی:
امکان حذف نمودن متقاضی و اعضای خانواده ایشان در حین قرارداد و پس از مهلت مشخص شده میسر نمیباشدو صرفا موارد قطع همکاری، بازنشستگی، فوت، طلاق و خروج از کفالت در صورتیکه عضو اصلی بیمه درمان تکمیلی و افراد تحت پوشش وی از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده نکرده باشند، به مدت یک ماه زمان داشته که فرم مربوطه را به واحد بیمه ارسال نمایند و از اول ماه بعد قابل احتساب میباشد. ارایه نامه جهت قطع همکاری، گواهی فوت و کپی تمام صفحات شناسنامه فرد متوفی، کپی صفحات اول و دوم شناسنامه فرد مطلقه و خارج شده از کفالت و همچنین حکم بازنشستگی برای افراد بازنشسته جهت حذف الزامیست و بیمه گر تعهدی نسبت به پرداخت خسارت از تاریخ حذف بیمه نخواهد داشت.
تبصره 1:کارکنان میتوانند افراد تحت تکفل (همسر، فرزندان، پدر، مادر) خویش را صرفا به دلیل فوت،طلاق و خروج از کفالت ضمن رعایت مهلت زمانی یک ماهه حذف نمایند. در غیر اینصورت حذف افراد زیر مجموعه بدون حذف بیمه شده اصلی امکان پذیر نمیباشد.
شایان ذکر است حق بیمه کمتر از یک ماه بیمه شدگانی که در طول مدت بیمه، اضافه و یا حذف میشوند معادل حق بیمه یک ماه تمام منظور خواهد شد و همچنین بیمه گر تعهدی نسبت به پرداخت خسارت از تاریخ قطع همکاری بیمه شده نخواهد داشت.